Bliv mere effektiv i din kommunikation

Der findes mange strategier i hvordan du skaber den mest effektive form for kommunikation. Fælles for flere af dem er, at nogle prøver at opstille punkter der skulle få det hele til at fungere. Hvorfor virker disse punkter ikke? Lyt, og lær.

Har du et budskab?

“Selvfølgelig har jeg da det!” tænker du måske. Men HAR du ÉT BUDSKAB? Det er ikke noget dumt spørgsmål, men mere en konstatering af at effektiv kommunikation ikke handler om at udtale sig om flest emner, men om at udtale sig bedst NÅR man siger noget. Det samme gælder når og hvis du skriver.

Lad være med at falde for samme fristelse som nogle dårlige pressesekretariater i visse partier, der laver pressemeddelelser om alt. Hvis ikke det ER vigtigt for folk så er der ingen grund til at spilde krudt på sagen.
Jo mere kreativt du koncentrerer dig om det du rent faktisk gerne VIL sige, jo bedre vil dit budskab ramme.

Her på bloggen vil jeg fokusere på nogle nøglebegreber i at gøre kommunikationen mere effektiv. Så husk at holde øje med RSS-feeds fra denne blog hvis du vil være på forkant og selv medvirke til en mere effektiv kommunikation

Leave a Response