Manglende signatur

En meget vigtig ting at huske er at få sig en ordentlig signatur. Test evt. blandt kolleger hvordan din signatur fremtræder. Endnu bedre er hvis virksomheden – én gang for alle – beslutter sig for en generel signatur som derefter kun tilpasses med medarbejderens navn (og evt. funktion). Hvis det er muligt, så husk at inkludere et direkte nr. til medarbejderen. Det aflaster omstillingsbordet.

Fristende at undlade medarbejdernavnet

Det er et velkendt fænomen, at nogle selskaber – herunder et meget stort teleselskab – udsender alt uden egentlig signatur. Dette giver et meget upersonligt indtryk, og giver altid væsentlige problemer når et problem skal gentages adskillige gange før en løsning kommer på plads.

I det enkelte tilfælde jeg især har hørt mange brokke sig over skyldes det også at kundeservice-medarbejderne ikke kender til ordentligt BackOffice-arbejde. Opdatering af eget skærmbillede muliggør et meget bedre indtryk for kunden næste gang der opstår et eller andet.

“Det er jo bare en mail…”

Stor fejl. I dag er mails en af hovednerverne i kontakten til private og i b2b-kommunikation. Der er præcedens for endog meget seriøse konsekvenser ved misbrug af mailkonti. Du må, som medarbejder, påregne at der flere steder eksisterer en IT-politik som ikke nødvendigvis giver samme friheder som du kender fra din egen mailkonto.

Derfor: tænk over hvad du gør. Mails er vigtige.

Leave a Response