Er produktet godt nok til at stå alene?

Nogle tror at der altid skal bonusprodukter til for at sælge det oprindelige produkt. En webmarketing guru, Ewen Chia, har f.eks. udtalt: “What you should always do in order to get the most referrals is simply to create a complementary product or service to the actual program you’re promoting” [oversat: “Det du altid bør gøre for at få de bedste resultater er at skabe et komplementært produkt eller serviceydelse oveni det aktuelle program du markedsfører”].

Skærmdump af citatet:

Citatet fra Ewen Chias dokument "ResidualFortune.pdf"

Ingen regel uden undtagelser
Det du især bør have for øje er, at hvis din bonus faktisk er bedre end det produkt du prøver at sælge, er det måske bonusen du burde sælge. Altså ingen grund til at sælge glasur hvis ikke folk skal bage, vel?

Hav altid din målgruppe foran dig – både rent tankemæssigt når du fintuner din strategi, men også rent principielt fordi du erkender, at din økonomiske overlevelse afhænger af at have det bedste produkt til en fair pris med en anstændig service efter det egentlige salg er sket.

Missing key: after-sale service
Mange glemmer service efter salget. Selvom du allerede er nået langt når dine besøgende har haft tegnedrengen op af lommen (for nu er de blevet “kunder”), så standser arbejdet ikke dér. Faktisk tværtimod. Det er ikke nok at have en liste med mange passive navne – en liste med aktive købere kan meget vel vise sig at være din allerstørste ressource til at tjene penge igen næste gang.

Men spørgsmålet er stadig: er produktet godt nok til at kunne stå alene?

Leave a Response