Dårlig reklame

Kristendommens så absolut dårligste reklame nogensinde er at følge nyhedsgruppen news:dk.livssyn.kristendom. Hvis du nogensinde har troet at den gruppe skulle være præget af harmoni, respekt, engagement, fælleskab m.v., så prøv bare at følge gruppen en uges tid.

Gammelt nag, sure miner, fornærmede skænderier – altsammen noget der, til forveksling, ligner den slags skænderier man kan finde i ens børns børnehave når og hvis der opstår en konflikt ude på legepladsen. Beskyldninger og påstande uden dokumentation. Beder nogen om en reference til udtalelsen kommer der en svada om at man åbenbart er på den andens “side” – fløjkrigene har det, med andre ord, rigtig godt.

Så i stedet for at karakterisere det, så anbefales det at prøve at se det selv. Du lærer hurtigt vigtigheden af at bruge et filter, for ellers spilder du en masse tid på en masse intetsigende vrøvl.

God “læselyst” 🙂

One Response to “Dårlig reklame”

  1. […] jeg skrev i mit indlæg den 15. august med titlen “Hvorfor bruger kristne så meget tid på begrebet ‘synd’?” så lovede jeg at komme ind på emnet aflad, samt hvorvidt dette var paulinsk eller […]

Leave a Response