Forskellen mellem Twitter og Facebook

Som bekendt har jeg forladt Facebook helt, og derfor har jeg også bemærket, hvordan mange stiller sig undrende over, at jeg fastholder Twitter er et bedre sted. Det vil jeg gerne give et svar på i dette indlæg i dag.

Twitter er stedet hvor du har 140 tegn til din rådighed. Det såkaldte tweet kan stadig indeholde link til et billede eller til din hjemmeside. De fleste artikler på mine blogs bliver således også annonceret på min Twitter-profil.

Det kan du da også med Facebook, tænker du.

Du har ret, men vigtigst af alt er, at Twitter er et langt mere engageret sted. De folk der følger dig, deler interesser med dig, eller finder dig i hvert fald interessant nok til, at de gerne vil følge med. Uden reklamer.

Ikke helt uden reklamer, for der er stadig sponserede indlæg, som dukker op – både på hjemmesiden og i selve app’en, men slet ikke i samme omfang som på Facebook. Twitter er stedet hvor DU styrer hvad du vil se, og det er derfor mediet også har en meget stor fanskare af aktivere brugere rundt omkring i verden.

Du kan selv følge statistikker herfra: http://www.statista.com/statistics/282087/number-of-monthly-active-twitter-users/ og http://expandedramblings.com/index.php/march-2013-by-the-numbers-a-few-amazing-twitter-stats/.

En trediedel af de aktive brugere logger på mere end 1 gang om dagen. Et interessant tal, og et tegn på mange også bruger det til og fra arbejde, og det er jo ideelt, at man kan fordrive den ellers kedelig bus- eller togtur med at holde sig opdateret på, hvad der rører sig på de områder der interesserer dig.

Det er ikke sikkert du har det på samme måde. Mange er helt tossede med Facebook, og det er fint nok. Vi kan ikke alle være ens, så fred være med det.

Fortsat god dag herfra. 🙂

Comments are closed.