Hvis du læser denne artikel, vil du opdage, at jeg ikke er den eneste, der er blevet meget træt af Facebook.
Ifølge artiklen har Gallup målt, at en fjerdedel af danske brugere har overvejet at gøre det samme. Hvis du gerne vil læse mere om hvorfor jeg gjorde det, kan du læse min engelske e-bog The Book FACEBOOK Doesn’t Want You to Read. 🙂
Jeg har aldrig fortrudt beslutningen. Faktisk lige omvendt, for jeg var tidligere en meget aktiv bruger på Twitter, og jeg holdt mig ad denne vej langt mere opdateret også på franske nyheder. Jeg har kunne genfinde disse nyheder, og kan således dække en meget bredere palette af emner på væsentligt kortere tid end man kommer til at bruge, når man bruger Facebook.
Lad det være sagt med det samme: Facebook har mange gode sider.
Dog har Facebook også udviklet sig til en reklamesøjle, som bestemt ikke var intentionen med systemet. Data analyseres på en måde som nu er så kommerciel, at man bliver helt overrasket når først man bliver opmærksom på, hvor systematisk dette foregår.
Når en fjerdedel er i tvivl, så vil jeg anbefale, at afprøve en periode UDEN Facebook. Så kan I se, om I også kan undvære mediet, og ad denne vej blive klar over, om ikke også I har det bedre uden Facebook.
Rigtig god weekend. 🙂