Hvis YouSee gad koncentrere sig om KERNEproduktet

I stedet for at ville tage kampen op med NetFlix ved at lancere YouBio, som det kan læses på DR Online, burde YouSee koncentrere sig om kerneproduktet. I en tid hvor YouSee lige har meddelt sine kunder, at de vil sætte prisen OP til nuværende kunder med 10,- pr. måned for YouSee Plus, så er det vist ret tydeligt for alle, at YouSee burde fokusere anderledes hvis de vil konkurrere.

Medmindre, selvfølgelig, at de har lyst til at se en massiv kundeflugt.

Det er eksisterende kunder der betaler gildet, og det er ret åndsvagt, at det KUN er fordi NetFlix vil komme til landet at man nu vågner til dåd hos YouSee. Særligt fordi det lynhurtigt bliver aktuelt at NetFlix laver et samarbejde med Apple om at levere en app på folks Apple TV. Dette lille mirakel kan i dag købes for 849,- direkte hos Apple og kan i forvejen streame Wall Street Journal live.

Der skal ikke meget fantasi heller til at regne ud, at hvis folk bliver trætte af en prisstigning hvor de nu går fra en årspris på 1068,- til 1188,- hos YouSee, så kan en harddiskoptager med samme kapacitet som YouSees box erhverves for et par tusinde hos den lokale radiopusher.

Så kursen er lagt, og jeg vil da alvorligt overveje om ikke jeg inden 17. september – som er YouSees dato for afmelding som følge af prisstigningen – skulle drage konsekvensen…

About the author

Adm uddannelsesmedarbejder, uddannet IT-supporter. Inspirator i PMI (Positiv Mental Indstilling) som tror på vi sammen er stærkere, hvis vi opfører os anstændigt over for hinanden - uanset hvilke forskelle der måtte være mellem os som mennesker.
Tidligere biblioteksmedhjælper og før det uddannelseskoordinator, og aktiv TR mens jeg fungerede som stationsbetjent heroppe i Kalundborg.
Privat har jeg tre voksne børn i alderen 18-22.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.