Der er to ting ved Google som p*sser mig af! Det er irritationsmomenter i den forstand, at den ene er en enkeltstående begivenhed mens den anden nu ser ud til at påvirke min startside.
Det drejer sig om dette:
- Google har i dag ændret sin forside
- Adsense-teamet er ikke til at komme i kontakt med
Lad os tage det sidste først.
Adsense-teamet er ikke til at komme i kontakt med
For første gang i mange år er der problemer med betalingen af Adsense-saldoen, som i april røg forbi udbetalingsgrænsen. Som de fleste ved lagde jeg netop strategien en smule om i en tid hvor Adsense-indtjeningen faldt drastisk, således at det tabte på gyngerne kunne tjenes ind på karrusellerne.
Det er småpenge i det store billede, men det spilder en masse tid når det ikke bare er således at der enten kan oprettes en support-besked eller skrives direkte til Adsense-teamet.
Vi har set det før med banner-leverandører som ikke betaler, og nu altså også med ovenstående. Den slags gider jeg simpelthen ikke spilde tiden på, så hvis ikke mit brev til den danske afdeling af Google (Frederiksborggade i København) får rettet op på tingene så må der ændres på reklamerne på samtlige domæner.
Selv den e-mail adresse som er angivet i CVR-registret for den danske afdeling modtager ikke e-post. Når der sendes post til denne får jeg en fejlmeddelelse. Så det er tilbage til snail-mail med et lille kort med en humoristisk erindring om hvor underligt den sag smager i det 21. århundrede når der skal tages kontakt på en så forældet måde.
Google har i dag ændret sin forside
Det er ret sjovt at se, for Bings indflydelse har nu også påvirket Googles forside i dag:
Alle kan i forvejen benytte sig af iGoogle hvis de ønsker baggrund på deres søgemaskine, og det vækker til langt større irritation at Google bare ændrer sin forside fra dag til dag.
Det giver jo stof til eftertanke om webdesign når jeg nu ser min egen reaktion, og jeg husker nu at det engelske motto lyder: “Never change a winning horse.” Når det virker er der ingen grund til at lave tingene om, medmindre der er en funktionel eller brugervenligheds-årsag til at gøre det.
Nu vil jeg så blæse på Google, og hygge mig i gråvejret, og se frem til en hyggelig aftenvagt i selskab med gode kolleger. 🙂