TDC og service – en oxymoron…

Jeg undres voldsomt over den måde TDC arbejder på. De leverer en ydelse, som bestemt ikke er billigst på markedet, og man tiltror dem at kunne finde ud af at levere disse kerneydelser på ordentlige vilkår. Det er jo trods alt det gamle KTAS og JTAS der fusionerede til TeleDanmark og senere TDC. Dette selskab har vi støttet i nu lidt over 6 år. Samme nummer i alle årene.

Det sidste faktisk ret forbavsende for i alle årene har folk “drejet” forkert ved at trykke vores nummer og troet de fik Telekæden. Men lad det ligge.

Ikke desto mindre har vi nu i næsten en måned haft problemer med bredbånd og bredbånds-tv kombineret med bredbåndstelefoni der driller voldsomt. Når man taler med folk afbrydes opkaldet efter et par minutter, og man må ringe op påny. Problemet er – meget sandsynlig – den boks der fordeler signalet, men gæt engang: den slags kan man ikke bare tage op i den lokale TDC-butik og bytte. Det skal sendes fra et centralt lager, og en tekniker ville ringe i dag (blev vi lovet i fredags), og det skete skam også. Nu skulle vi prakkes en serviceaftale til 100,- om måneden på ærmet “for at komme forrest i køen”. Det var en samtale min kære frue tog sig af da teknikeren ville ringe mellem 10-12, og jeg kom hjem her til morgen efter en nattevagt 22-6…

Da jeg vågnede var jeg endnu mere overrasket for i stedet for at udbedre problemet straks skal man nu vente på en udkørende telemand til på mandag, så hele cirkusmanegeriet kan fortsætte med dårlig telefoni, genstartet tv og pauser i internetadgangen til følge. Samtidig med, at vi betaler fuld pris for en ydelse der ikke fungerer optimalt.

Hvis du gætter på der nu er to følere ude for at finde alternative veje har du gættet rigtigt. Vi gider ikke hele balladen med at involvere TV2’s Basta m.v., men det er absolut fristende at få kigget alvorligt på den måde TDC behandler sine kunder på. Af hensyn til følsomme sjæle vil jeg slet ikke referere fra hvad jeg oplevede da jeg prøvede at finde en løsning efter at have talt med fruen, men jeg er så absolut ikke tilfreds med den måde vi bliver behandlet på.


Kan et gavekort friste? Vær med i lodtrækningen om 500,- og få gratis ansigtscreme med som tak for din deltagelse. Endelig bliver DU også hørt. Sjov undersøgelse du kan være med i straks.


About the author

Adm uddannelsesmedarbejder, uddannet IT-supporter. Inspirator i PMI (Positiv Mental Indstilling) som tror på vi sammen er stærkere, hvis vi opfører os anstændigt over for hinanden - uanset hvilke forskelle der måtte være mellem os som mennesker.
Tidligere biblioteksmedhjælper og før det uddannelseskoordinator, og aktiv TR mens jeg fungerede som stationsbetjent heroppe i Kalundborg.
Privat har jeg tre voksne børn i alderen 18-22.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.